vrijdag 24 december 2010

Secret Santa onthult zichzelf!

24 december, the day before x-mas

En plots stond daar vanmiddag een grote kartonnen doos met de woorden ‘Merry Christmas’ voor mijn voordeur ….. Een verdacht lichte doos…..Wat was dit nu weer?! Ik hoorde niets tikken, dus een bom zou het niet zijn. ;-) Maar wat dan wel? Spannend! Mijn rode kater – al even nieuwsgierig als ik – volgde alles op de voet.

De doos mee de kamer in, schaar erbij gepakt en gauw kijken wat er zich in deze mysterieuze doos zou bevinden.

En daar, onderin de doos bevond zich…

…een inmiddels overbekende rode kerstbal met een groen touwtje!!

Vervolgens ging de deurbel en daar stond met een grote grijns mijn overbuurjongen Jorg met de mededeling dat dit de 38ste (ik was dus gisteren was écht de tel kwijt!) en laatste bal was: Secret Santa had zich bekend gemaakt!!

Na een zomer en najaar vol ellende met een andere buurman (waardoor ik uiteindelijk noodgedwongen een maand elders heb moeten wonen), vond mijn lieve overbuurman dat ik bij terugkomst in mijn eigen huis wel wat extra vrolijkheid had verdiend. En zo begon hij zijn wekelijkse kerstbalhangsessies en toverde in ruim een maand tijd mijn tuin om tot een kleurig kerstballenparadijsje.

En met succes, want wat maakte het me elke keer weer vrolijk wanneer ik bij het openen van mijn gordijnen weer ergens een nieuwe kerstbal aantrof. De grande finale gisteren met 21 nieuwe kerstballen verspreid over mijn tuin was echt hilarisch: het leek wel of ik hallucineerde toen ik ’s ochtends verwelkomd werd door 38 knalkleurige kerstballen in het sneeuwwitte landschap!

En zo blijkt maar weer (heel cliché, maar o zo waar): goede buren (en Secret Santa’s!) zijn onbetaalbaar! Secret Santa: ONWIJS BEDANKT VOOR ALLE VROLIJKHEID DIE JE DE AFGELOPEN WEKEN HEBT GEBRACHT!!!!

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke ontknoping en wat een aardige buurman.

    Jose

    BeantwoordenVerwijderen
  2. AAAHHH! Wat lief! (beter een goede buur dan een verre vriend :-( ) x Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Homie! Geweldige foto reportage ook! Leuk om de kleurige winter in jouw tuin van een afstandje meegemaakt te hebben! Ik zeg; Geef die Jorg maar een dikke smakkerd, dat heeft 'ie verdiend!:-) Tot gauw! x

    BeantwoordenVerwijderen